tisdag 24 augusti 2010

Hemma hos mig och Star Crazy / at my house and Star Crazy

Efter att gjort klart morgonens lagårds arbete var det dags att leka lite med Åke. Vi hade det jätte roligt på studsmattan en stund. Ja, enda till att mamma inte orkade hoppa mera. /After finished the morning work in the cowhouse it was time to play with Åke. We had a nice time on the trampoline. He enjoy when I have time to play with him.

Efter att lekningen var färdig gick vi in och pyslade lite. Jag satte mig med symaskinen för att sy klart Star Crazy blocken för augusti månad. Åke ville läsa några böcker och gick för att läsa i min säng. Han låg där och myste med sina böcker medan han sjöng på några barnsånger som han lärt sig. / After we finished playing we went inside and busied ourselfs. I satt down with the sewing machine to do the Star crazy block of august. Åke would read some books and whent in to my bed to be there. There he was with his books singing som childrens songs that he had learned.


Mina augusti block / My august blocks












Det har varit en härlig solskinsdag. Lite trist var det att det kändes som att det var den sista gnuttan av sommar vi skulle få i år. / A lovely day with sunshine. A bit sad when it felt like it was the last moment of summer that we will have this year.
Elisabeth




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar